piątek, 25 stycznia 2013

Andruil: Bogini Łowów

Słuchajcie mnie, córki i synowie Ludu –
Jam jest Siostra Księżyca, Matka Zajęcy,
Pani Łowów: Andruil.
Zapamiętajcie me nauki,
Zapamiętajcie Vir Tanadahl,
Drogę Trzech Drzew,
Którą was obdarzyłam.

Vir Assan to Droga Strzały,
Bądźcie szybcy i cisi;
Sięgajcie celu, nie wahajcie się
I nie pozwólcie ofierze cierpieć.
Oto moja droga.

Vir Bar’assan do Droga Łuku,
Musicie się ugiąć jak młode drzewko.
Giętkość da wam wytrzymałość;
Podatność da wam siłę.
Oto moja droga.

Vir Adahlen to Droga Lasu,
Przyjmujcie dary łowów z rozwagą,
Uszanujcie ofiarność moich dzieci,
Wiedzcie, że wasza śmierć nasyci ich głód.
Oto moja droga.

Zapamiętajcie zwyczaje łowcy,
A zawsze będę z wami.

— fragment Powiernika Andruil, Bogini Łowów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz